4 oktober 2023
Teklo ny leverantör till Veako – ansvarar för molnbaserade tjänster och IT-support
Teklo har tecknat ett nytt avtal med mark- och anläggningsföretaget Veako. Avtalet innebär att Teklo ansvarar för Veakos molnbaserade tjänster för bland annat e-post och lagring samt löpande IT-support via helpdesk. Teklo har även upprättat en central funktion för att hantera användare, utrustning och säkerhetsuppdateringar. I uppdraget ingår också att standardisera processen för inköp av utrustning som datorer, skärmar och tillbehehör vid nyanställningar.
– Vi måste arbeta i en stabil och effektiv IT-miljö. Det är en helt avgörande del i vår verksamhet där utrymmet för störningar och fel är minimalt. Vi vet att andra företag är nöjda med Teklos insatser och upplever dem som professionella och lösningsorienterade. Det är viktiga egenskaper, särskilt inom det här området som är en kritisk del av Veakos vardag, kommenterar Marcus Johansson, vd för Veako.
– Vi är väldigt glada över att få inleda samarbetet med Veako. De är ett framgångsrikt företag med höga krav på tillgänglighet och säkerhet. Nu hoppas vi kunna bidra till fortsatt framgång och en vardag där IT-stödet alltid finns och fungerar, säger Daniel Lindström, vd på Teklo.
Kort om Teklo
Teklo (tidigare Reimer IT) har sedan starten år 2005 utvecklat en bred tjänsteportfölj som i dag omfattar ett stort antal teknikrelaterade områden. Teklo arbetar med fokus på små och medelstora företag där det ofta finns ett behov av en bred teknikpartner snarare än en renodlad IT-leverantör. I dag omfattar Teklos erbjudande bland annat tjänster för IT-drift, klienthantering, digitala möten och cybersäkerhet.
Läs mer om Veako här»
För mer information kontakta:
Daniel Lindström, daniel@teklo.se, 0768 40 77 00
Vi hjälper dig att känna dig trygg i din teknik, oavsett om du vill ha en välfungerande e-handel, en säker och lättillgänglig server eller ett smidigt affärssystem.